.Solig Lördag.

Jag samlar på kokböcker........

visst, ja använder dom inte precis men en dag då köket är som jag vill ha det.. då kan ja tänka mej att
spendera mina bästa timmar där inne. Kanske tom bli duktig på att laga till mat.


Idag mår ja lite sådär risigt.. så jag tänkte att eftersom ja redan har "rensat systemen" från alla håll...
så kan jag väl börja köra med en nyttigare kost nu då.

Så idag har jag ätit en lite youghurt. Hårdbröd. Två ägg och syndat lite med ett halv glas cocacola...

-Ska iväg på affären nu och köpa grilladkyckling och keso + lite god frukt.  Nötter.



Hittade en sajt där man kan hitta recept:   http://www.mabra.com/Default____111.aspx 


Har ni hört att jag älskar lax ? ? ?

Ingredienser (2 portioner)

250 g skinn- och benfri laxfilé i två portionsbitar
150 g skivad aubergine
2 grovt klyftade paprikor
1 skivad rödlök
100 g körsbärstomater
30 g oliver av valfri sort1 tsk olivolja
1 tsk torkad oregano
flingsalt och nymalen svartpeppar
Till servering:
2 msk keso feta & oliv
citronklyftor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0