Stora planeringar

Idag har det varit en bra dag.


Jag klev upp runt halv åtta och i stort sätt skickade bara iväg Mysan till skolan.
Hon var helt i exstas över att få ta med sig en kompis hem efter skolan.
"Hon e min bääästis" ...var allt hon sa hela dagen då vi besämt att dom skulle leka.
Söta är dom i den här åldern, då dom inte skriker, gnäller eller kräver nåt :P  *flin*
(kan säga att just den här åldern är som en förpubertet för dom, hormoner i tak!) *suck*
-Hard, But a mothers love will not die for a small thing like this...

Barnen tog ja hem halvtvå. Dom var bägge jättesugna på att leka. Fort kom vi hem.
Sen gick hon hem runt fyratiden. Det var en perfekt tid. . 
På den stunden hade jag hunnit utfodra dom två ggr. Städat badrummet, vardagsrummet samt
tvättat klart *nöjd* :)

Strax därpå ringde min favoanna och ville ha med oss på icanazi...
My tycker om det ställe. Där finns de lekrum för barnen, tur hade vi också. Det var öppet ikväll :)
Och i dörren så möttes hon av en skolkompis..så My blev lite extra till sej :)
Hon fick leka där inne medans vi mammor handlade. (självklart var de hennes val att vara därinne)
*mamma bara förslog det* :)

Mammornas handling var trevlig. . .  ((har vi alltid trevligt elle äre bara ja som inbillar mej??))   *nöjd*

Jag köpte för strax under 400:-
Blev kött 1,4 kilo
Mummsmummsar.
Barbieask med dragkedja...My:s kommentar var: "vad ska ja ha den till" ? :P ..ok tänke ja. hhehe
Soltorkade tomater
Avokados *gott med salt på* eller kräftskjärtsröra *gudagott*
ruccolasallad

etc..


Sen kom jag hem och My var jättetrött. Lade henne till strax före åtta, efter att vi fikat varsin godbulle+varsin
jättegod mummsmums...ok, mamma (jag) tog faktiskt två. hahah. 
Sen borstat vi tänderna jättenoga på Mu.  
(tidigare idag hade ja storstädat hennes rum och tagit bort en massa leksaker som
hon "vuxit ur".....tex ett barbisminkbord, en stor rittavla från ikea, barnlampor och barnleksaker)


Nu är klockan strax efter nio och det är isockey på tvn.
Sverige-Tjeckien. Kvartsfinal. VM. Bern, Schweiz
och just nu äre 1-0 till Sverige...får väl se hur länge de håller i sej..

Så..godkväll.




Ps: idag har ja bränt ytterst lite pengar tycker ja :)   ...bara mat från ica och laddning av mobil =600kr.


  KISS KISS !






























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0