Sommarlovet med barn och karln.

I sommar har vi haft mycke mysigt.
Vi har inte ränt land o rike runt. Det har varit skönt.
Det längsta vi for var ner till Göteborg.
Supermysigt att få hänga och ha kul ihop i familjen ! Jag och My tog nattåget ner. . spännande.
Och aaack aj o ve vad det tog på min rygg !
(Kent var redan nere och väntade på oss efter en minisemester med grabbarna)

Vi var till Liseberg (naturligtvis) och vi åkte den värsta bergodalbanan!!
Balder eller nåt sånt heter den. . otäckt, fantastiskt..hemskt och superskoj.
Tänk att JAG åkte den!! De ni.. ja som inte ens åker Thekopparna !!!!!! HAHAH...

Sen var vi och kikade runt på Universeum också. . Jao, de var väl nåt som var en
blandning mellan helyrt och stort.. ja vet inte vad ja riktigt ska tycka om det stället.
Tur att vi gick in gratis med Göteborgspasset, annars hade jag känt mej
snuvad på pengarna. Såklart regnade det den dagen och hela jädra sverige
var där med alla sina barn. Köer till allt ! Så jag kunde tyvärr inte låta mysan få
göra allt det jag önskade henne. Dom hade tex en plast häst i fullstor
storlek som barnen kunde rida på och det visades upp på en tv monitor, den kunde
springa snabbt och hoppa. . mycke spännande tyckte alla barnen såklart.
Kön var säkert en timme lång !

Vi var ner till hamnen och kikade på Skeppet Göteborg.
Vi var ombord och gick runt.
250 spänn senare och en viss besvikelse så gick vi bort
därifrån och satte kurs mot en
Mongolisk resturang. Där åt vi.. mycket god mat och trevlig personal.
Vi hade supermysigt. Man fick plocka sin egen utvalda mat och
sen stekte kocken den
mitt framför oss. Kul tyckte alla, vuxna som barn.
Då vi lämnade stället fick vi varsin solfjäder.. gulligt av dom.

Sen sprang vi iväg på 3D bio. Shrek ! Mycke bra film. . kul med 3D !
Jag behöll mina brillor. Kent tyckte jag var en tjyv ! ;)
Men nejdå ;) Jag betalar ju skatt. ha ha ha




Det var lite av vår härliga semester. 
Tacka vet jag familjen, dom är härligast !
My skötte sej så fint i bilen och gubben körde så bra.

Sen var jag väldigt nöjd med sista natten på hotell. Guhd så härligt det var. Pricken över Iet..

Lyckan var dock total då vi kom hem ! åh vad jag känner mej nöjd hemma ibland.
Tacka vet jag vår fina lägenhet och bostadsområdet. Rent och fint. . mysigt.



HOme swweeet homE !!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0